Besøg af 2xBedstefar

1953

Vi har været så heldige at vores fædre/bedstefædre har taget den lange tur til Australien, for at opleve en del af østkysten sammen med os.

Vandvognen

Børnene havde glædet sig i lang tid til at 2xBedstefar skulle komme. Så de var meget spændte da vi tog til lufthavnen for at møde dem.

Efter lidt udfordringer med hvor camperen skulle afhentes lykkedes det os at få 2xbedstefar og autocamperen med.

Allerede efter første nat bliver den døbt “vandvognen”. Det har regnet meget i løbet af natten, og de er blevet vækket af at der kom vand ned gennem airconditionanlægget. Så de døbte den for “vandvognen”. Den har derefter været på værksted et par gange for at blive tætnet.

Fra Brisbane til Cairns

Vi startede med et meget vådt besøg i Australia Zoo, heldigvis med perioder hvor det var muligt at bevæge sig ud.

På trods af regnen havde vi en god dag. Vi fik fodret kænguruer, set koalaer og alle de farlige Australske slanger. Det store show, midt på dagen, var vi så heldige at kunne opleve i tørvejr. Den store saltvands krokodille leverede en fantastisk afslutning på showet.

Vi har været så heldige at se både platypus og cassowaries i det fri. Det er bare en helt speciel oplevelse når man er så heldige at se disse dyr, i naturen.

Broken river Bush CampVi boede på Broken river Bush Camp, som lå lige ned til floden hvor der boede Platypus

Så er det jo bare en ekstra bonus at disse oplevelse tit fører os længere ud i naturen, eller til lidt mere specielle steder hen. Etty Bay hvor vi så cassowaries lå ved stranden, for enden af en vej, og der var ikke andet end campingpladsen der.

Etty BayEtty Bay

Vi har besøgt Whitsunday Island som har noget af det flotteste sand i verden. Men det var desværre meget dårlig vejr da vi var der, men man kunne dog forestille sig hvor flot det ville være på en skyfri og regnfri dag. Vejret var dog ikke så slemt at vi ikke kunne få os en svømmetur ved stranden. Vi så en rokke komme svømmende lige forbi os. Vi fik også mulighed for at snorkle, men sigtbarheden i vandet var ikke særlig god.

Vejret var helt anderledes da vi besøgte Magnetic Island. Solen skinnede fra en skyfri himmel og temperaturen var godt over 30 grader. Min far og jeg tog på Koala spotting mens Brian og børnene badede ved stranden (i stingernet) Turen blev dog lidt længere end planlagt, og solen var meget hård ved os. Vi troede vi havde fundet en anden vej tilbage, men vejen var der ikke! Så vi endte med at gå på nogle meget små stier tilbage til stranden. Børnene fik mulighed for at fodrer rock wallabys, og både Magne og Saga var meget stolte over at de ville spise fra deres hånd.